Sprzedawać w internecie można wieloma kanałami. Istnieją serwisy lokalne, aukcyjne, sklepy internetowe itp. Plusem i minusem jest, że są to rozwiązania B2C (Business to Customer) – przeznaczone dla klientów detalicznych. Co jednak w przypadku, jeśli chcemy sprzedawać hurtowo?

Rozwiązaniem jest platforma B2B (Business to Business). Można ją określić jako sklep internetowy, lecz zamknięty dla klientów detalicznych. Jeśli interesuje nas asortyment w platformie, trzeba być firmą i posiadać swój login. A te przyznaje obsługa platformy, często już indywidualnie (na podstawie formularza rejestracji i weryfikacji firmy). Sporo firm otwiera własne hurtownie B2B, chcąc handlować z innymi podmiotami. Tym bardziej, że uruchomienie platformy jest dość proste.

Na rynku nie brakuje firm IT, oferujących platformy B2B. Niektóre są tylko w abonamencie, ale można znaleźć też rozwiania, pozwalające na zakup licencji wieczystej. Tak na wszelki wypadek, gdybyśmy chcieli platformę na własność.

I choć na rynku jest wiele systemów – nie sposób znać wszystkie. Miałem jednak to szczęście, że przez kilka lat, pracowałem z platformami B2B. Stąd mógłbym przytoczyć kilka systemów, które w mojej opinii, warte są uwagi.


Jeśli planujesz otworzyć hurtownię B2B – będą to artykuły dla Ciebie.


Założenia ogólne

Choć znajdziemy mnóstwo programów handlowo-magazynowych – spotykałem najczęściej firmy, korzystające z programów InsERT. Co nie powinno dziwić, gdyż ich programy są na rynku od ponad 28 lat. Również korzystałem z nich długo, więc to naturalny wybór.

Skupiłem się na gotowych platformach B2B, które zintegrowane są z programami firmy InsERT – Subiekt GT i nexo. Nie znaczy to jednak, że działają tylko z nimi.

Chciałbym opisać 2-4 platformy, które najbardziej zapadły mi w pamięć. Nie jest to zamknięta lista, dlatego być może z czasem, pojawią się kolejne platformy.


Perspektywa specjalisty czy użytkownika?

Choć pracowałem też na zapleczach platform, cenię sobie perspektywę użytkownika. Nie chodzi bowiem o chwalenie się technologią, lecz aby platforma była wygodna, niezawodna i sprzedawała co trzeba. Intuicja to podstawa.

Pierwsza z opisanych platform, cechować się będzie świetną integracją z InsERT. Bez przesady można powiedzieć, że system praktycznie w każdym aspekcie, obsługiwany jest bezpośrednio z Subiekta GT / nexo. Nie przedłużając – do usłyszenia niebawem.